STREFA WALK I TRENINGU FUNKCJONALNEGO

TO PONAD 300 m2 IDEALNIE PRZYGOTOWANEJ SALI DO UPRAWIANIA RÓŻNYCH FORM AKTYWNOŚCI

Profesjonalny sprzęt do sportów walki - ring, worki, gruszki i wiele innych dostępnych do ciągłego użytku. Drabinki, podesty, taśmy trx, piłki, kettlebell, ciężarki oraz otwarta przestrzeń to idealne warunki do przeprowadzenia efektywnego i ciekawego treningu funkcjonalnego. Sala wyposażona jest też w klimatyzacje, wiatraki oraz lustra.

Zapraszamy na zajęcia z boksu prowadzone przez szkołę IMPULS BOXING.

Szczegóły dostępne są TUTAJ (kliknij, aby przejść do sekcji BOKS).

Zapraszamy! Zajęcia dedykowane są dla Pań, Panów oraz młodzieży.

Szczegółowe informacje uzyskacie Państwo:

• bezpośrednio w klubie: ul. Daniłowskiego 2/4, Warszawa

• pod numerem telefonu: (+48) 22 425 29 88.

• poprzez e-mail: info@impulstrainingcenter.pl

4
trening funkcjonalny

Czym jest trening funkcjonalny?

Trening funkcjonalny to rodzaj intensywnych ćwiczeń, wykorzystywanych zarówno w rehabilitacji jak i w klubach fitness, stosowany w celu wzmocnienia mięśni, poprawy równowagi, koordynacji i przywrócenia prawidłowych wzorców ruchowych. Których celem jest wszechstronne wzmocnienie mięśni bez rozbudowywania masy mięśniowej. Polega na imitowaniu ruchów, które wykonujemy na co dzień przy zwykłych czynnościach, ale w szybszym tempie i z wieloma powtórzeniami.

Dla kogo jest trening funkcjonalny?

  • Sportowcy zarówno zawodowi, jak i amatorzy – z uwagi na fakt, że wielu osobom uprawiających takie dyscypliny sportowe jak piłka nożna, triatlon, koszykówka, siatkówka brakuje podstawowej mobilności, nie umieją kontrolować tułowia, źle generują siłę, co skutkuje najczęściej kontuzjami przeciążeniowymi oraz złymi wynikami.
  • Osoby prowadzące siedzący tryb życia – siedząc, zapominamy najważniejszego ruchu jakim jest wyprost w stawie biodrowym, przez co wszystkie pozostałe codzienne czynności wykonujemy z błędnym wzorcem. Wiecie już dlaczego tak często coś „bez przyczyny” was boli?
  • Osoby które po długim okresie bez sportu postanawiają „wziąć się za siebie” – powody jak wyżej. Zwrócę uwagę jeszcze na fakt, że trening funkcjonalny jest tak prowadzony, że, nie mając kondycji na początku, jesteśmy w stanie spokojnie dotrwać do końca treningu.

Jak wygląda trening funkcjonalny?

Trening funkcjonalny tylko pozornie wydaje się łatwy. Tak naprawdę, aby wysiłek odniósł pożądany efekt, trzeba narzucić sobie niemal mordercze tempo treningu.

Podczas treningu funkcjonalnego ważne jest dbanie o różnorodność ruchów. Pomagają w tym dodatkowe przyrządy dostępne w większości fitness-clubów. Są to między innymi: sztangielki, piłki lekarskie, taśmy, gumy, worki bułgarskie, stepy, płotki, drabinki koordynacyjne i inne. Ciekawym sprzętem często wykorzystywanym podczas treningu funkcjonalnego jest tzw. BOKSU, czyli połączenie piłki i stepa. Jest to rodzaj pneumatycznej kopuły z płaską, sztywną podstawą, na której trenujący ćwiczy jak na stepie, jednak zachowanie równowagi jest w przypadku BOKSU dużo trudniejsze. Przyrząd służy przede wszystkim do ćwiczenia koordynacji, a konieczność stałego balansowania wzmacnia mięśnie głębokie.

Jakie korzyści daje nam trening funkcjonalny?

  • poprawę kondycji i wydolności, dzięki czemu poruszanie się i wykonywanie codziennych czynności będzie łatwiejsze i bardziej wydajne energetycznie
  • podniesienie jakości życia- zmniejszenie bólów
  • poprawę równowagi i stabilizacji
  • wzmocnienie mięśni głębokich i powierzchownych
  • poprawę postawy ciała
  • lepszą wytrzymałość siłową
  • mniejsze ryzyko kontuzji